Фигурни числа
4 клас
TCH
В древността изучавали числа с интересни закономерности, които изобразявали с фигури и назовавали с имена.
Задача 1. Използвайте фигурата и запишете първите 15 триъгълни числа.
|
Изобразете ги последователно и в тетрадката си. Открийте закономерност за получаването им.
Използвайте закономерността на получаване и запишете 20-тото и 100 -то триъгълно число.
Не забравяйте идеята на Гаус за рационално събиране в случаи като тези.
Задача 2. Използвайте фигурата и запишете първите 15 шестоъгълни числа.
|
Открийте закономерност за получаването им. Има ли шестоъгълни числа, които са и триъгълни числа?
Задача 3. Разгледайте и други фигурни числа. Търсете закономерности.
|