Задача на месец януари 2015. Вие сте журналисти и трябва да напишете медийно съобщение за масово събитие във вашия град. Организаторите и официалните власти са ви предоставили информацията за това колко души са участвали в събитието, но има голяма разлика между данните от двата източника. Как бихте могли да оцените броя на участниците?
Продължителност: Два урока.
Средства за масова информация
Учениците работят като журналисти, които трябва да напишат медийно съобщение за това колко са участниците в демонстрация или масово събитие.
Разработване на метод за оценяване на броя участници в демонстрация или масово събитие.
Медийно съобщение, което дава оценка на броя участници и обосновава математически начина, по който е получена оценката.
Журналист
Децата започват да броят от много ранна възраст. Броенетo е ключова компетентност в предучилищния етап и в първите класове на началното образование.
Приложението на броенето обаче е далеч отвъд рамките на училището и е основна дейност в различни професионални сфери като биология, екология, геология, медицина, журналистика, социология и др.
И докато в училище броенето обикновено е напълно безпроблемна и лесна задача с еднозначен отговор, в „професионалния свят” то може да се превърне в предизвикателна задача. В това задание децата трябва да създадат свой собствен метод за определяне на броя хора, участващи в обществено събитие.
- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията ✓
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване ✓
- Представяне на резултати ✓
- Математика ✓
- Биология
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии
- Основно образование ✓
- Средно образование ✓
- Професионално образование
Възраст: 11-15
Партньор по проекта: Испания