Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Задача на месец март

Управление на горите и дървесината


Задача на месец март 2015. Вие сте служители на Националната горска компания и сте поели стопанистването на гората и дървения материал в частен имот. Собственикът на земята иска да бъде извършено изсичане на дадена горска площ и залесяване на друго сечище. За тази цел трябва да бъдат направени някои изчисления.

Продължителност: Два урока.

Документи

Трудова сфера

Контекст

Заданието е от областта на лесовъдството (управлението на горите и дървесината).

Роля

Учениците са служители на Националната горска компания( Austrian Bundesforste) и оказват съдействие на собствениците в дейностите свързани с управление на горите.

Дейност

Учениците изчисляват обема на дървесината в горско насаждение, като им е предоставена автентична информация. За тази цел те трябва да разберат и използват формула, която стандартно се използва в лесовъдството.

Продукт

Учениците обобщават резултатите си в доклад, кото ще бъде предоставен за информация на собственика. С кратка презентация учениците излагат резулатите си на своите колеги.

Професия

Служители на компания за управление на горите, лесовъдна компания, строителна компания.


Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията ✓
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати

Изследователски подход

Резюме

Горските площи трябва да бъдат стопанисвани. Много собственици на такива площи наемат горски компании за тази цел.

В това задание учениците влизат в ролята на служители на горска компания и изчисляват обема на дървесината в определена горска площ, както и необходимия брой дървета за залесяване на сечище. И двете услуги са поръчани от частен собственик на горски имот. Учениците могат да избират млади дървета от списък с растителни видове и да направят оценка на очакваните разходи.

Резултатът от работата им ще е писмен доклад с най-важните резултати, който може да съдържа диаграми и скици. Също така те ще представят резултатите си на своите колеги с кратка презентация.

Докато работят върху заданието, учениците ще трябва да разбират и използват информация от таблици, да прилагат дадени формули и да ги обосновават, да извършват прости изчисления, да разработват стратегии и да обобщават резултати.


Предмет

- Математика ✓
- Биология ✓
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии

Целева група

- Основно образование
- Средно образование ✓
- Професионално образование

Възраст: 12-14, но има възможност за адаптиране към други възрастови групи.

Партньор по проекта: Австрия Австрия


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси