Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Задача на месец май

Проектиране на вход към подземен гараж


Задача на месец май 2015 г.: Проектиране на вход към подземен гараж

Целта на задачата е да се осигури вход за паркиране от улицата към подземието за различни видове автомобили и други движещи се средства, като бебешки колички, инвалидни колички и др. Естественото намерение е проходът от улицата към подземието да е възможно най-кратък. Тази задача е вдъхновена (и е продължение на) Задачата за паркинга, предложена от испанския екип на Mascil. Задачата олицетворява математически идеи в контекста на пътното строителство, проектиране на автомобили, архитектура, контрол на трафика („лежащи полицаи“). От учениците се очаква да изследват реалната ситуация с помощта на хартиени модели и динамичен геометричен софтуер. Въз основа на експериментите те ще подобрят интуицията си за разглежданата ситуация, ще формулират и проверят хипотези и накрая ще намерят практически допустими решения.

Продължителност: Два урока.

Документи

Допълнително

  • d22179.html и d22179.ggb
  • Файлът EE3 може да се използва във формат html или Geogebra от: d22178.html и d22178.ggb
  • Различни експериментални среди (ЕС), например: 22185.html и 22185.ggb
  • Примерни планове на урока (допълнение към ръководството за учителя)

Трудова сфера

Задачата отразява ситуации в реалния свят в контекста на пътното строителство, проектиране на автомобили, архитектура, контрол на трафика („лежащи полицаи“). Използват се динамични геометрични инструменти за улесняване на изследванията.

Контекст

Архитектура и проектиране

Роля

Учениците трябва да проектират праволинеен наклон, свързващ улицата и подземния гараж.

Дейност

Работа по групи за проучване на реалната ситуация с помощта на хартиени модели и динамичен геометричен софтуер.

Продукт

Хартиени и динамични софтуерни модели на проектирания праволинеен наклон.

Професия

Архитекти и проектанти

Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати ✓

Предмет

- Математика
- Биология ✓
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии

Целева група

- Основно образование
- Прогимназиално образование ✓
- Гимназиално образование ✓

Възраст: 11-18

Партньор по проекта: България България


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси