Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Задача на месец октомври

Къщичка за птици


Задача на месец октомври 2015 г.: Къщичка за птици

Страните в Европа се стремят да запазят всички видове птици, като защитават местата, естествено обитавани от тях в природата (т.нар. хабитати). С това те дават приноса си за запазване на биологичното разнообразие и за устойчивостта на използването на естествените ресурси от човека.

Вероятно повечето застрашени видове птици биха изчезнали и без намесата на човека, но има начини да се помогне за запазването им. Един от тях е да се строят къщички за птици. Наличието на тези малки къщички на конкретно място в природата е показателно дали птиците биха могли да оживеят там.

Ученикът работи като дърводелец или дизайнер в компания за производство на изделия от дърво, която има поръчка да изработи 1000 къщички за птици. Къщичките ще бъдат окачени в определена гора.

Дисциплина: Интердисциплинарна задача, обединяваща математика и природни науки (биология), дизайн и технологии.

Продължителност: 2 урока за дизайн (90 минути) и 2-3 урока за построяване (90-125 минути).

Документи

Трудова сфера

Контекст

Задачата е пряко свързана със света на работата. Учениците играят важна роля, извършват типична дейност и създават автентичен продукт.

Роля

Учениците работят като дизайнери и дърводелци.

Дейности

Учениците избират вида птици; проектират, изработват и представят чертеж на къщичка за птици.

Продукт

Чертеж на къщичка за птици и/или построяване на къщичка за птици.

Професия

Дизайнер, дърводелец

Изследователски подход

• Развиване на изследователски навици

• Прилагане на математиката към реални проблеми от живота

• Учениците пробват да решат задачи и използват знанията си за намиране на решения

• Учениците размишляват върху резултатите и процесите

• Учениците развиват собствено виждане

• Контекстът е важен и свързан с практиката

• Формулирането на въпроса позволява различни стратегии за решаване на задачата

• Контекстът е важен и свързан с практиката

• Задачата подкрепя съвместната работа и комуникацията


Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията ✓
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати ✓

Предмет

- Математика ✓
- Биология ✓
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии ✓

Целева група

- Основно образование
- Прогимназиално образование ✓
- Гимназиално образование

Възраст: 10-12

Партньор по проекта: Литва Литва


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси