Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Монтажна скоба за тръба

Монтажна скоба за тръба


Как се монтира лост за набиране над врата? Един лесен и често използван начин за това е като използваш монтажни скоби за тръби. Но как се произвеждат тези скоби? В това задание учениците не просто разсъждават по този въпрос – те самите изработват своя собствена монтажна скоба. Коя група ще успее да изработи монтажна скоба достатъчно точно, за да може тя действително да се използва за закрепването на лост за набиране над врата?

Продължителност: 4 урока (учебни часа).

Документи

Трудова сфера

Аспекти

  • Ситуацията поражда изследване на множество стратегии;
  • Планиране на изследванията;
  • Заданието насърчава съвместната работа и общуването.

Контекст

Пресмятането на началната дължина (дължината преди огъването) на някакво изделие, като например монтажна скоба, е основна дейност, извършвана от машинните инженери.

Роля

Учениците работят, разделени на групи, в контролирана среда върху ясно поставена задача.

Дейност

Дейностите са подобни на реално извършваните дейности в действащи инженерни и машиностроителни фирми.

Продукт

Крайният продукт е изработената монтажна скоба.

Професия

Машинен инженер.


Предложения за въпроси, които да бъдат дискутирани на уебсайта между учителите

  • Доколко заданието е отворено и достъпно? Как може да стане по-достъпно?
  • Какви умения развиват учениците при изпълнение на заданието?
  • По колко скоби би трябвало да изработи всяка група?

Възможности за приспособяване към други възрастови групи

При по-малки ученици част от заданието може да отпадне, например, отчитането на радиусите на закръгление при огъването на ъгъл 90° и/или отчитането на неутралната линия. При по-големи ученици, работата по заданието може да се задълбочи, като се включат и разгледат и други аспекти (като тези разгледани в Общата информация). По-нататък, на учениците може да се каже да взимат предвид и разтеглянето на метала в процеса на огъване –т.нар. линейна деформация при огъване. Учениците могат да проверяват линейната деформация от таблица и да я включат в своите изчисления.

Възможности за приспособяване към местните условия

Според местния стандарт може да се наложи промяна на данните в приложените схеми (например замяна на 2.5 мм със 2,5 мм). В такъв случай може да се обърнете към нас, т.к. ние можем да осигурим необходимите схеми.


Изследователски подход

Резюме

На учениците се задава проблем, който допуска няколко възможни решения и те работят заедно в екип върху дизайна на своята група при минимална намеса от страна на учителя.


Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации
- Планиране на изследванията
- Систематично експериментиране ✓
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати


Предмет

- Математика ✓
- Биология
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии ✓

Целева група

- Основно образование
- Средно образование ✓
- Професионално образование

Възраст: 11-15, но може да се адаптира за други възрастови групи (вж. Възможности за приспособяване)


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси