|
Архив "Новини"
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
30-01-2022 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
12 февруари 2022 г.
|
|
Покана за SCIENTIX AMBASSADORS |
20-09-2021 |
Покана за Scientix Ambassadors
Scientix кани динамични, мотивирани и креативни учители да се присъединят към състава на Посланиците на Scientix, който вече наброява 849 учители, избрани в предишните издания на проекта. Посланиците на Scientix са учители от цял свят, които желаят да помогнат за разпространението на идеите на Scientix и за обмен на добри практики и знания между всички участници в сферата на STEM образованието.
Повече за начина на кандидатстване и критериите за оценяване можете да научите тук.
Срок за кандидатстване: 23 ноември 2021 г.
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
08-01-2021 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
14 февруари 2021 г.
|
|
Анкета |
03-12-2020 |
Анкета за практиките и използването на образователни технологии, насочена към учители от началните и средните училища
Тази анкета се поддържа от Scientix, общността за научно образование в Европа, Amgen Teach и STEM Alliance и е разработен от EUN Partnership AISBL.
survey on teachers’ practices and use of educational technologies
Насочена е към учителите от началните и средните училища (ученици на възраст от 3 до 21 години). Тя цели да събере информация за образователните технологии, които сте използвали в седмиците след началото на пандемията от COVID-19, проблемите, които сте срещнали, решението, което сте намерили и препоръките, които бихте искали да споделите.
|
|
Уебинар "Да наблюдаваме и мислим" |
20-08-2020 |
Уебинар на тема "Да наблюдаваме и мислим" по проект "Образование с наука" ще се проведе за ученици от начален курс, техните родители и учители, с използване на ресурси от Виртуален училищен кабинет по математика
21 август 2020 г.
начало: 11 ч.
продължителност: 45 мин.
проект "Образование с наука"
вход свободен
Адрес на стаята: https://bren.adobeconnect.com/telemath/
|
|
Математическо образование в условията на извънредно положение |
16-03-2020 |
Секция „Образование по математика и информатика“ предприема следните мерки за подпомагане на математическото образование в неприсъствените дни в училище, по повод на извънредно положение в страната:
1. Разпространение на ресурси със свободен достъп и осигуряване на подкрепа на учители, ученици и родители за използването им;
2. Осигуряване на свободен достъп на налични ресурси;
3. Разработване на нови ресурси и дейности в помощ на дистанционното обучение;
4. Извършване на научно изследване, свързано с проверка на ефективността на прилаганите дидактически модели на дистанционно обучение в училищното образование.
Във "Виртуалния училищен кабинет по математика" можете да намерите теми, файлове, видеоматериали, презентации, теми от състезания, публикации и др. За удобство, долу по класове ще дадем връзки към теми, които се изучават в момента.
Предучилищна подготовка
1. клас
2. клас
3. клас
4. клас
5. клас
6. клас
7. клас
8. клас
9. клас
10. клас
11. клас
12. клас
Състезания
- Viva Математика с компютър - 25.04.2020 г.
3-4 клас - тема,
решения
5-6 клас - тема,
решения
7-8 клас - тема,
решения
9-10 клас - тема,
решения
11-12 клас - тема,
решения
- Чехларова, T., Кендеров, П. 2020. ПОДГОТОВКА ЗА СЪСТЕЗАНИЯ ПО МАТЕМАТИКА С КОМПЮТЪР В 5. - 6. КЛАС, (помагало за учители), Регалия 6 ISBN 978-954-745-319-7
- Кендеров, П., Чехларова, T. 2020. ПОДГОТОВКА ЗА СЪСТЕЗАНИЯ ПО МАТЕМАТИКА С КОМПЮТЪР В 9. - 10. КЛАС, (помагало за учители), Регалия 6 ISBN 978-954-745-321-0
- Примерни задачи за Математическия турнир "Черноризец Храбър"
Проектна работа
Разгледайте страницата ни с РЕСУРСИ
Технологични препоръки
Контролна бланка за проверка на техническата готовност за уебинар– виж Фиг. 3.
Уебинарът в подкрепа на Steam обучението в клас
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
13-01-2020 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
15 февруари 2020 г.
|
|
Семинар на тема ВИЗИЯ ЗА УНИВЕРСИТЕТА НА БЪДЕЩЕТО |
07-12-2019 |
На 12.12.2019 г. (четвъртък) от 15.00 ч. в зала 278
на ИНСТИТУТА ПО МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА
ще се проведе семинар на тема:
ВИЗИЯ ЗА УНИВЕРСИТЕТА НА БЪДЕЩЕТО
Лектор: проф. д-р Ангел Смрикаров,
ръководител на Центъра за иновационни образователни технологии
към Русенския университет
Продължителност: 45 мин.
Канят се всички заинтересовани колеги!
|
|
Уебинар по проекта Scientix |
9-05-2019 |
Уебинар по проекта Scientix със свободен достъп ще се проведе на 14.05.2019 г.:
Драги колеги,
Екип от ИМИ-БАН, работещ по проекта Scientix, организира уебинар със свободен достъп.
Дата: 14 май 2019 г.
Тема: Дигитални и материални ресурси в подкрепа на изследователския подход в математическото образование (с акцент върху дробни числа)
Водещ: Проф. Тони Чехларова
Ще бъдат представени видовете ресурси във Виртуалния училищен кабинет по математика и направена демонстрация с използване на няколко от тях.
Начало 11:00 ч.
Продължителност: 60 мин.
Уебинарите ще се проведат във виртуалната класна стая на адрес https://nrn.adobeconnect.com/LT_IMI. Достъпът е свободен.
|
|
Три уебинара по проекта Scientix |
08-02-2019 |
През м. февруари 2019 г. ще се проведат три уебинара по проекта Scientix:
Драги колеги,
Екип от ИМИ-БАН, работещ по проекта Scientix, организира прeз м. февруари три уебинара със свободен достъп в подкрепа на изследователския подход в училищен контекст с помощта на дигитални технологии:
12 февруари 2019 г.
Тема: Ресурси във Виртуалния училищен кабинет по математика
Водещ: Проф. Тони Чехларова
Ще бъдат представени видовете ресурси във Виртуалния училищен кабинет по математика и направена демонстрация с използване на няколко от тях.
Начало 11:00 ч.
Продължителност: 60 мин.
13 февруари
Тема: Подготовка за онлайн състезание "VIVA Математика с компютър"
Водещ: Проф. Тони Чехларова
Ще бъде представено състезание VIVA Математика с компютър и ресурси за подготовката за участие.
Началоt: 11:00 ч.
Продължителност: 60 мин.
27 февруари
Тема: Костенуркова геометрия чрез блоково програмиране
Водещи: доц. Красимира Иванова и доц. Евгения Сендова
Уебинарът ще протече в хармония с принципа: "Без праг и без таван", т.е. от участниците няма да се очаква предварителен опит в работа със Scratch (средата, която ще използваме). Особено подходящ ще бъде за учители в прогимназиалния курс (математика и ИТ) и началното училище (компютърно моделиране).
Начало: 12:30 ч.
Продължителност: 90 мин.
Молим потенциалните участници да попълнят регистрационната форма (за да ни помогнат с предварителна информация за аудиторията).
Уебинарите ще се проведат във виртуалната класна стая на адрес https://nrn.adobeconnect.com/LT_IMI. Достъпът е свободен.
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
07-02-2019 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
9 февруари 2019 г.
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
29-12-2017 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
10 февруари 2018 г.
|
|
Уъркшоп по проекта Scientix - Ресурси в платформата Scientix в подкрепа на изследователския подход в образованието по STEM - 1-2 декември 2017 г. |
15-11-2017 |
На 1 и 2 декември 2017 г. в Института по математика и информатика (ИМИ) при БАН, който е Национална контактна точка по проекта Scientix на Европейската училищна мрежа, ще се проведе уъркшоп за учители по природни науки, технологии и математика (STEM), включително начални учители, озаглавен Ресурси в платформата Scientix в подкрепа на изследователския подход в образованието по STEM.
Средствата за участие на учителите (пътни, дневни и нощувки) са за сметка на участниците. За курса ще бъдат одобрени до 25 преподаватели според мотивационното им писмо.
Срок за кандидатстване: 25.11.2017 г.
Участието в уъркшопа ще Ви помогне да вдъхновите учениците да изучават природни науки в изследователски стил и да представят резултатите от своите експерименти с разнообразни средства, включително динамичен софтуер.
Уъркшопът е съпътстващо събитие на НАЦИОНАЛНИЯ СЕМИНАР "Изследователския подход в математическото образование"
Програма
1 декември 2017 г.
14:00 Регистрация и откриване
14:15 Откриване - Евгения Сендова, координатор на проекта Scientix от страна на ИМИ-БАН
14:30 Тони Чехларова; ИМИ-БАН: Теми във Виртуалния училищен кабинет по математика
14:50 Георги Гачев: Виртуални ресурси в помощ на учителите по химия
15:10 Цеца Христова: Иновативни практики в Scientix
15:30 Кафе-пауза
15:50 Красимира Иванова: Младите изследователи и „гражданската наука“
16:10 Мария Браухле: Иновативни технологии и онлайн обучения на Европейската училищна мрежа
16:30 Николина Николова и Евгения Сендова – уъркшоп: Да се уча да програмирам или да програмирам, за да уча
17:15 Албена Василева: Хамалогии и технологии
17:30 Край на първия работен ден
Одобрени кандидати:
- Мадлен Киркор Христова
- Десислава Ананиева Чергарска
- Жанета Янкова Рачева
- Цветелин Иванов Андреев
- Динко Бойчинов Цвятков
- Цеца Цолова Христова
- Иван Димов Петков
- Стоян Йорданов Стоянов
- Нели Сашова Петрова
- Мариела Димитрова Димитрова
- Таня Николова Манолова
- Стелиана Миткова Кокинова
- Василка Стефлекова
- Мария Паралеева
- Спаска Костевска
- Мария Мухова
|
|
Нова инициатива на Scientix за споделяне на опит, добри практики и идеи |
02-11-2017 |
На вниманието на тези, които се интересуват от иновации в образованието, е една нова инициатива на Scientix за споделяне на опит, добри практики и идеи, свързани с преодоляване на “джендър стереотипи“ в образованието по точни науки (STEM). Специално внимание ще бъде отделено на ролята на интегриране на образованието по STEM с изкуството (STEAM). Ето и съобщението в оригинал:
We would like to inform you also the upcoming Scientix Projects' Networking Event (SPNE12) on the topic of Gender and Innovation in STE(A)M Education. This event is co-organized by Scientix, PERFORM and GEDII and will be taking place next December 5th (from 9:30 to 14h) in the Future Classroom Lab of European Schoolnet, in Brussels.
The aim of the meeting is:
- To share experiences and initiatives addressing gender aspects in science education through innovative ways;
- To reflect upon the role of arts-based approaches for combating gender stereotypes and bias within science and beyond;
- To provide a platform for exploring how arts-based approaches provide both an opportunity for renewing science education as well as tackling gender bias in educational as well as collaborative contexts.
Experts and representatives of projects working on the topic, as well as researchers, policy makers and/or other interested education stakeholders are expected to join this event.
If interested in attending, please fill in the following registration form: http://www.scientix.eu/networking-event/12th-spne-before.
* Please note there is a maximum of 25 places. Registrations will be processed on a first-come, first-served basis. Scientix will provide with lunch. However, participants are responsible for their travel and accommodation expenses (costs are not eligible under Scientix).
Feel free to forward this invitation to anyone who might be interested and do not hesitate to contact Marina Jimenez in CC (marina.jimenez@eun.org) for any further questions about this event.
|
|
Безплатни курсове, организирани от European Schoolnet Academy и Teacher Academy |
15-02-2017 |
-
Navigation through the ages: This
course aims to prepare you on how to successfully teach your subject by
using the Navigation theme, in the context of space and astronomy, as a
vehicle and as an inspiration for your students. In the Navigation through
the Ages MOOC, we will explore the rich history of navigation, and journey
together from ancient Greece, the fifteenth century European explorers and
their missions of global discovery, to the importance of Europe's Galileo
programme for the current needs of citizens (mobile devices, increased
mobility, safety, security etc.). The course starts on 27th
February and you can enroll here.
-
Boosting a Sense of Initiative and Entrepreneurship in Your Students: This
course has been designed with the intention to provide you with concrete
examples for the practical implementation of the Entrepreneurship
Competence Framework (EntreComp). Each module consists of several videos,
illustrating lesson plans, teaching activities, or possible resources that
could enable teachers and educators to foster entrepreneurial skills in
their students. The course starts on 27th February and you can enroll here.
- Opening Minds to STEM Careers: The
"Opening minds to STEM careers" MOOC is designed to train and empower
primary and secondary teachers in successfully introducing and attracting
young people to STEM (Science, Technology, Engineering and Math)
professions. The main purpose of the course is to learn how to integrate
STEM career orientation activities both in the curriculum and in lesson
planning. This will enable teachers to become familiar with STEM career
pathways while providing students with the necessary skills to enter the
job market. The course starts on 3rd April. You can enroll here.
New Teacher Academy courses:
- Cultural Diversity in Your Classroom-Rerun: In
this course you will look at why it is important to explore cultural
diversity in schools, what different models of cultural diverse societies
there are and how that plays a role in schools. You will develop methods
to work with students who do not speak the language of instruction very
well, identify ways on how to build a sense of belonging and identity in
your class and reflect on how you develop empathy and open-mindedness. The
course is part of a 3-part series of courses exploring the topic of
cultural diversity, the situation of newly arrived migrants in general and
how to integrate newly arrived migrant students in schools and classrooms. If
all three courses as part of the series are completed within two calendar
years, a special certificate and recognition is awarded on top of the
individual course certificates. The course begins on 20 February and you
can enroll here.
|
|
GoLab - Квалификационен курс за учители по математика, информатика, ИТ и природни науки |
02-02-2016 |
От 2 до 4 април 2016 г. в Института по Математика и Информатика (ИМИ) при БАН, който е Национална контактна точка по проекта SCIENTIX на Европейската училищна мрежа, ще се проведе за първи път в България квалификационен курс за учители по математика, информатика и природни науки по един от най-големите и успешни проекти, Go-Lab (www.golabz.eu).
Гост-лектори са проф. Роса Дуран, Португалия (Galileo Teachers Training Program/GTTP/, NUCLIO) и г-жа Елефтериа Тцоурлидаки, Елиногерманики Агоги, Гърция.
Квалификационният курс се реализира със съдействието и подкрепата на ИМИ на БАН. Не се изисква такса правоучастие. Средствата за участие на учителите (пътни, дневни и нощувки) са за сметка на участниците. Те трябва да имат компютърни умения и да владеят английски език на комуникативно ниво. За курса ще бъдат одобрени 20 преподаватели според мотивационното им писмо.
Срок за кандидатстване: 12.02.2016
Специфичното за Go-Lab е, че предоставя достъп до онлайн лаборатории (дистанционни, виртуални), както и такива, чрез които може да получавате безплатно данни от реални експерименти (например данните от експеримента ATLAS в Церн).
Участието в курса ще Ви помогне да вдъхновите учениците да изучават природни науки в изследователски стил и да представят резултатите от своите експерименти с разнообразни средства, включително динамичен софтуер.
Одобрени кандидати:
- Анелия Недялкова Спасова-Коева - химия, биология, Човекът и природата 5-6 клас, Английски език 5-8 клас
- Анета Иванова Маринова - математика
- Благовест Николаев Папагалски - Технически експерт в Център за творческо обучение
- Боряна Атанасова Куюмджиева - математика, ИТ
- Васил Кирилов Тинчев - физика, математика, ИТ
- Владимир Веселинов Божилов - главен асистент в катедра Астрономия на ФзФ на СУ
- Галина Димитрова Георгиева - математика, ИТ, информатика
- Галя Иванова Неделчева - ИТ, информатика
- Даниела Арахангелова Коцева - физика, ИТ
- Диана Петрова Йорданова - Борисова химия, физика
- Дина Лозанова Кирилова - математика, ИТ, информатика
- Иван Димов Петков - ИТ
- Илиян Илиев Петров - физика
- Ирена Димитрова Филипова - ИТ
- Ирина Стилиянова Иванова - ИТ, информатика
- Маринела Цветанова Иванова - физика, математика, ИТ
- Мария Тодорова Браухле - математика
- Нели Стоянова Стоянова - математика, ИТ
- Радост Димова Христова - математика, ИТ
- Снежина Илчева Машева - математика, ИТ
- Стелиана Миткова Кокинова - математика
- Цеца Цолова Христова - физика, астрономия
Курсът ще се проведе в ИМИ-БАН, зала 164, като започва на
на 02.04.2016 г. от 13 ч. и завършва на 04.04.2016 г. в 13 ч.
|
|
Интервю на Евгения Сендова на платформата Scientix |
02-02-2016 |
Вижте интервюто на Жени Сендова, която говори за репутацията на кариерното развитие в областта на природните науки, технологиите и математиката, за силата на задаването на въпроси и за целите на общността Scientix.
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
25-01-2016 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО
Секция „Образование по математика и информатика” на ИМИ-БАН организира еднодневна научно-практическа конференция „Динамична математика в образованието”, която ще се проведе на 13.02.2016 година в ИМИ-БАН. Целта е да се сподели и анализира натрупаният опит от използването на динамични образователни среди в учебния процес (на всички равнища и в разнообразни форми). Участниците ще разполагат с 10 минути за представяне на своя разработка, свързана с образованието по математика и информационни технологии, която съдържа някаква динамична форма на представяне на учебно съдържание и/или провеждане на учебен процес. Разработките могат да се представят и като постер. Очакваме:
- разработки на основата на компютърни среди като GeoGebra, GEONExT, Elica, Comenius Logo и др.;
- устройства и уреди за динамично представяне на математически факти;
- етюди, сценки, танци и други форми на изкуството.
Най-добрите пет от разработките ще бъдат отличени с награда.
Пет учители с разработки, подкрепящи внедряването на изследователския подход в образованието по математика, ще бъдат поканени за участие в уъркшоп по европейския проект MASCIL, който ще се проведе по време на пролетната конференция на СМБ.
Срок за регистрация: 05.02.2016
Адрес за регистрация: http://www.math.bas.bg/omi/dmo/
При затруднения за регистрация изпратете на адрес dmath.omi(at)gmail.com:
Трите имена; училище, клуб или ВУЗ; e-mail и телефон за връзка.
Динамичната разработка и кратко представяне, включващо:
название
автор(и)
начин на използване, приложения
трудности и постижения при създаването му (ако са налични)
използвани ресурси (литература, специализиран софтуер)
Участие с доклад или в постер сесия.
Такса в размер на 50 лв. за участник и 25 лв. за придружаващо лице, наблюдател или съавтор следва да бъде преведена до 10.02.2016 г. по банкова сметка:
ИНСТИТУТ ПО МАТЕМАТИКА ИНФОРМАТИКА
УНИКРЕДИТ БУЛБАНК
КОРПОРАТИВЕН ФИЛИАЛ СОФИЯ ИВАН ВАЗОВ
1026 СОФИЯ УЛ ИВАН ВАЗОВ 1
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG32 UNCR 7630 3100 1173 36
Партида ДМО
Програмен комитет:
П. Кендеров
Е. Сендова
Т. Чехларова
D. Takaci
S. Ceretkova
S. Jakimovik
В. Арабаджиева
Организационен комитет
Г. Гачев
В. Наумова
Г. Пенчева
М. Коцева
Е. Попова
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
24-01-2015 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО
Секция „Образование по математика и информатика” на ИМИ-БАН организира еднодневна научно-практическа конференция „Динамична математика в образованието”, която ще се проведе на 14.02.2015 година в ИМИ-БАН. Целта е да се сподели и анализира натрупаният опит от използването на динамични образователни среди в учебния процес (на всички равнища и в разнообразни форми). Участниците ще разполагат с 10 минути за представяне на своя разработка, свързана с образованието по математика и информационни технологии, която съдържа някаква динамична форма на представяне на учебно съдържание и/или провеждане на учебен процес. Разработките могат да се представят и като постер. Очакваме:
- разработки на основата на компютърни среди като GeoGebra, GEONExT, Elica, Comenius Logo и др.;
- устройства и уреди за динамично представяне на математически факти;
- етюди, сценки, танци и други форми на изкуството.
Най-добрите пет от разработките ще бъдат отличени с награда.
Пет учители с разработки, подкрепящи внедряването на изследователския подход в образованието по математика, ще бъдат поканени за участие в уъркшоп по европейския проект MASCIL, който ще се проведе по време на 44. Пролетна конференция на СМБ.
Срок за регистрация: 05.02.2015
Адрес за регистрация: http://www.math.bas.bg/omi/dmo/
При затруднения за регистрация изпратете на адрес dmath.omi(at)gmail.com:
Трите имена; училище, клуб или ВУЗ; e-mail и телефон за връзка.
Динамичната разработка и кратко представяне, включващо:
название
автор(и)
начин на използване, приложения
трудности и постижения при създаването му (ако са налични)
използвани ресурси (литература, специализиран софтуер)
Участие с доклад или в постер сесия.
Такса в размер на 50 лв. за участник и 25 лв. за придружаващо лице, наблюдател или съавтор следва да бъде преведена до 10.02.2015 г. по банкова сметка:
ИНСТИТУТ ПО МАТЕМАТИКА ИНФОРМАТИКА
УНИКРЕДИТ БУЛБАНК
КОРПОРАТИВЕН ФИЛИАЛ СОФИЯ ИВАН ВАЗОВ
1026 СОФИЯ УЛ ИВАН ВАЗОВ 1
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG32 UNCR 7630 3100 1173 36
Партида ДМО
Програмен комитет:
П. Кендеров
Е. Сендова
Т. Чехларова
D. Takaci
S. Ceretkova
S. Jakimovik
В. Арабаджиева
Организационен комитет
Г. Гачев
В. Наумова
Г. Пенчева
Г. Пенчева
|
|
KeyCoNet онлайн консултации |
06-07-2014 |
KeyCoNet онлайн консултации
Кажете какво мислите за уменията за преподаване и учене, необходими за училището на 21. век? Кратък въпросник, подготвен от KeyCoNet, е на Ваше разположение до 4 юли 2014.
Ако сте учител, родител или ученик, който се интересува от уменията за преподаване и учене, необходими за училището на 21. век, участвайте в онлайн консултациите на KeyCoNet (достъпни до 4 юли 2014).
Това ще Ви отнеме само 10-ина минути и може да спечелите правото да участвате във финалната конференция на KeyCoNet в Брюксел на 25-26 ноември, 2014.
Ако представлявате друга заинтересована институция (университет, министерство, неправителствена организация и др.) може да се включите в консултациите, като попълните кратък въпросник на английски на следния адрес: https://www.surveymonkey.com/s/KeyCoNet_stakeholders.
Какви стратегии използват днес училищата, за да прилагат подход, основан на развиване на компетентности, и какви пречки срещат? Какви методи на преподаване и учене учениците предпочитат за развиване на техните компетентности и как биват оценявани те? Родителите намират ли този подход за подходящ, за да подобри процеса на учене за техните деца?
Обществените консултации на KeyCoNet ще събират мненията на учители, родители, ученици и заинтересовани образователни институции относно преподаването и ученето, основано на развиване на определени компетентности. Тези мнения ще допълнят мненията на експерти, които се събират в същото време, и ще бъдат използвани за подобряването на препоръките на KeyCoNet относно образователни политики и практики в тази насока. Тези препоръки ще бъдат публикувани до края на ноември 2014 и ше бъдат представени на финалната конференция на KeyCoNet в Брюксел на 25-26 ноември, 2014.
|
|
Mathematics
Bulletin: A journal for educators |
19-03-2009 |
Call for Papers
Îùå »
|
|
Покана за участие в международна конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
08-01-2014 |
ПОКАНА
до ученици, студенти, учители и изследователи за участие в международна конференция
ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО
Секция „Образование по математика и информатика” на ИМИ-БАН организира еднодневна научно-практическа конференция „Динамична математика в образованието”, която ще се проведе на 15.02.2014 година в ИМИ-БАН. Целта е да се сподели и анализира натрупаният опит от използването на динамични образователни среди в учебния процес (на всички равнища и в разнообразни форми). Участниците ще разполагат с 10 минути за представяне на своя разработка, свързана с образованието по математика и информационни технологии, която съдържа някаква динамична форма на представяне на учебно съдържание и/или провеждане на учебен процес. Разработките могат да се представят и като постер. Очакваме:
- разработки на основата на компютърни среди като GeoGebra, GEONExT, Elica, Comenius Logo и др.;
- устройства и уреди за динамично представяне на математически факти;
- етюди, сценки, танци и други форми на изкуството.
Най-добрите пет от разработките ще бъдат отличени с награда.
Пет учители с разработки, подкрепящи внедряването на изследователския подход в образованието по математика, ще бъдат поканени за участие в уъркшоп по европейския проект MASCIL, който ще се проведе по време на 43. Пролетна конференция на СМБ.
Срок за регистрация: 05.02.2014
Адрес за регистрация: http://www.math.bas.bg/omi/dmo/
При затруднения за регистрация изпратете на адрес dmath.omi@gmail.com:
Трите имена; училище, клуб или ВУЗ; e-mail и телефон за връзка.
Динамичната разработка и кратко представяне, включващо:
название
автор(и)
начин на използване, приложения
трудности и постижения при създаването му (ако са налични)
използвани ресурси (литература, специализиран софтуер)
Участие с доклад или в постер сесия.
Такса в размер на 50 лв. за участник и 25 лв. за придружаващо лице, наблюдател или съавтор следва да бъде преведена до 10.02.2014 г. по банкова сметка:
ИНСТИТУТ ПО МАТЕМАТИКА ИНФОРМАТИКА
УНИКРЕДИТ БУЛБАНК
КОРПОРАТИВЕН ФИЛИАЛ СОФИЯ ИВАН ВАЗОВ
1026 СОФИЯ УЛ ИВАН ВАЗОВ 1
BIC: UNCRBGSF
IBAN: BG32 UNCR 7630 3100 1173 36
Партида ДМО
Програмен комитет:
П. Кендеров
Е. Сендова
Т. Чехларова
D. Takaci
S. Ceretkova
S. Jakimovik
В. Арабаджиева
Организационен комитет
Г. Гачев
В. Наумова
Й. Горчева
Г. Пенчева
|
|
Национален семинар "Изследователски подход в математическото образование" |
08-12-2013 |
Националният семинар "Изследователски подход в математическото образование" ще се проведе на 17.12.2013 г. в Института по математика и информатика - БАН от 9:00 до 17:00 ч. в Зала 055 "Акад. Додунеков".
Програма 17.12.2013 г.
|
|
Конференция ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО |
13-02-2013 |
Конференцията ДИНАМИЧНА МАТЕМАТИКА В ОБРАЗОВАНИЕТО ще се проведе на 23.02.2013 г. в Института по математика и информатика - БАН.
ПОКАНА за участие
|
|
Защита на дисертационен труд на Масаюки Ватанабе |
19-09-2011 |
На 27.09.2011 г. от 11:00 часа в Заседателната зала на ИМИ ще се проведе защита на дисертационния труд на Масаюки Ватанабе на тема
Възможност за обучение по съвременна геометрия чрез арбелоси и Васан
за присъждане на образователната и научна степен "доктор" в област на висше образование 1. Педагогически науки,
професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по математика и научна специалност 05.07.03 "Методика на обучението по математика".
|
|
Сбирка на семинара по проекта "Фибоначи" |
06-12-2010 |
Поредната сбирка на семинара по проекта "Фибоначи" ще се проведе в понеделник, 6 декември 2010 г., от 14:30 часа в зала 478 на ИМИ.
Ще бъдат представени следните доклади:
"Нов поглед върху едно старо предизвикателство на Салабашев" - Тони Чехларова, Евгения Сендова
"Впечатления от курса за обучение на учители по "Фибоначи", проведен в Русе (27-28 ноември 2010 г.)" - Албена Василева, Евгения Сендова
|
|
Сбирка на семинара по проекта "Фибоначи" |
22-11-2010 |
Поредната сбирка на семинара по проекта "Фибоначи" ще се проведе в понеделник, 22 ноември 2010 г., от 14:30 часа в зала 478 на ИМИ.
Ще бъдат представени следните доклади:
"Впечатления от последното посещение на партньорите ни в Германия" - Албена Василева
"Нов поглед върху едно старо предизвикателство на Салабашев" - Тони Чехларова и Евгения Сендова
|
|
Ново списание в Бразилия: International Journal for Studies in Mathematics Education |
15-11-2009 |
Международното списание за изследвания в математическото образование цели да стимулира разсъжденията в областта на математическото образование на всички нива: създаване на продуктивна дискусия, насърчаване на проучвания, повишаване на критиката и оценка на актуални идеи и процедури в областта.
Предназначено е за математици педагози, които са наясно, че ученето и преподаването на математика са сложни начинания, за които все още има много за разкриване и разбиране.
Списанието приема за публикуване статии на португалски, английски, френски и испански език.
Първият брой можете да намерите на http://periodicos.uniban.br/index.php/JIEEM/index.
|
|
IMCIC 2010: International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics |
01-11-2009 |
International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics (http://www.2010iiisconferences.org/IMCIC)
April 6-9, 2010 - Orlando, Florida, USA
|
|
ICSIT 2010: International Conference on Society and Information Technologies |
01-11-2009 |
Международна конференция по Общество и информационни технологии(http://www.2010iiisconferences.org/ICSIT)
April 6-9, 2010 - Orlando, Florida, USA
|
|
ICETI 2010: International Conference on Education, Training and Informatics |
01-11-2009 |
Международна конференция по образование, обучение и информатика (http://www.2010iiisconferences.org/ICETI)
6-9 април 2010 г., Орландо, Флорида, САЩ
|
|
Предзащита на Светлозар Дойчев |
14-12-2009 |
Предзащитата на дисертацията на тема: "Система за откриване на математически таланти в 4-7 клас" на Светлозар Благоев Дойчев за получаване на образователната и научна степен "доктор" по специалност 05.07.03 "Методика на обучението по математика" ще се проведе на 05.01.2009 г. от 13:00 часа в Заседателната зала на ИМИ.
|
|
Mathematics Education Design with the Shell Centre |
20-10-2009 |
The MARS/Shell Centre team in Nottingham, UK is building capacity to meet expanded commitments in innovative research-based design and development projects in the UK, Europe and the US. Now led by Professor Malcolm Swan, the team is seeking people who are keen to contribute to design research that will have direct impact on improving educational practice.
These posts will provide an opportunity for outstanding people with a record of creative work in mathematics classrooms to join a team with a world-class reputation, combining creative design with rigorous research. Based in Nottingham, the projects will offer opportunities to work with schools, academic institutions and design teams in the US and Europe.
Those who may be interested should email Malcolm.Swan@nottingham.ac.uk, attaching a summary of their experience and ambitions in mathematics education design.
Background: Founded in 1968, the Shell Centre for Mathematical Education at the University of Nottingham has pioneered the development of design research and engineering research in education, exploring how research insights may be turned into products that teachers and others can use to improve the quality of student learning. The resources that have been produced are used around the world.
The team plays central role in ISDDE, the International Society for Design and Development in Education (www.isdde.org), as part of its strategic aim to raise standards in educational design by building rich environments and career paths for professional educational designers.
|
|
Покана за участие в работна среща "Pinpointing pivotal moments in collaboration" |
27-07-2009 |
Покана за участие в работна среща "Pinpointing pivotal moments in collaboration", която ще се
проведе по време на Втората Алпийска среща (30 ноември - 3 декември 2009 г.) в
Гармиш-Партенкирхен, Германия.
За повече информация относно Алпийската среща вижте:
http://www.stellarnet.eu/programme/wp3/rendez-vous/
Още »
|
|
THE ICMI AWARDS COMMITTEE Announcement: Call for Nominations |
28-06-2009 |
As is probably well known to most mathematics educators around the world, the Executive Committee
of the International Commission on Mathematical Instruction (ICMI) a number of years ago created two awards, each in
the form of a diploma and a medal, to recognise outstanding accomplishments in mathematics education research:
- the Hans Freudenthal Award, for a major programme of research on mathematics education,
- the Felix Klein Award, for lifelong achievement in mathematics education research.
An ICMI Awards Committee has been appointed for selecting the awardees. The President of ICMI has appointed
Professor Mogens Niss to chair this committee, the other members of which are anonymous until their terms have
come to an end.
The first recipients of these two awards, Professor Guy Brousseau (France) for the Felix Klein Award and Professor
Celia Hoyles (UK) for the Hans Freudenthal Award, formally received these at the opening ceremonies of ICME-10 in Copenhagen,
in July 2004. The two 2005 awards went to Professors Ubiratan D'Ambrosio (Brazil) (the Klein Award) and Paul Cobb (USA)
(the Freudenthal Award), and for 2007, Professors Jeremy Kilpatrick (USA) and Anna Sfard (Israel/UK/USA) received the Klein
and the Freudenthal Awards, respectively. The awards for 2005 and 2007 were formally presented to the recipients at the
opening ceremony of ICME-11 in Monterrey, Mexico, in July 2008.
The ICMI Awards Committee is now entering a fourth cycle of selecting awardees for 2009.
The result of this process will be known by the end of 2009. The 2009 Awards will be presented to the recipients
at ICME-12 in Seoul, Korea in 2012. As was the case with the previous cycles, the ICMI Awards Committee welcomes
suggestions coming from the mathematics education community, hence this call for nominations.
A nomination of a candidate for the Felix Klein or the Hans Freudenthal Award has to be accompanied by a summary
presenting the vita and the achievements of person nominated, as well as the reasons for the nomination. Moreover,
nominations also have to include the names and coordinates of two or three persons from whom the committee may seek
further information.
All proposals must be sent by e-mail (mn@ruc.dk) to the Chair of the Committee no later than 15 September 2009.
|
|
"Иновации и
публично-частно партньорство за реализиране на ИКТ проекти", 29
април 2009 г., х-л Шератон, СОФИЯ |
21-04-2009 |
Координационният съвет за информационно общество
към Министерския съвет съвместно с Министерство на финансите,
Министерство на икономиката и енергетиката и Министерство на
държавната администрация и административната реформа организира
Национална конференция на тема “Иновации и публично-частно
партньорство в сектора на информационните и комуникационни
технологии”, която ще се проведе на 29 април 2009 г. от 9:00 ч.
в зала “Роял” на хотел Шератон.
Имаме удоволствието да Ви поканим за участие в Националната
конференция, като споделите идеи за развитие на публично-частно
партньорство в ИКТ сферата.
Темите на конференцията ще разглеждат опита и добрите практики в
България и Европа, анализ на регулаторната рамка и възможностите
и перспективите за изграждане на публично-частно партньорство в
областта на ИКТ. Програмата за конференцията ще намерите на
сайта на Координационния център по информационни, комуникационни
и управленски технологии (КЦИКУТ).
Участието изисква задължителна регистрация на сайта на КЦИКУТ:
http://www.ccit.government.bg/news.asp?news_id=184&lng=bg.
За допълнителна информация може да се свържете със секретариата
на КСИО – тел: 940 36 46 или на електронна поща:
mpopova@ccit.government.bg |
|
|
Виртуален училищен кабинет по математика
Квалификационни курсове за учители
|