|
Постоянен
Виртуален училищен кабинет по математика
|
|
2021-2022
Технологии за STEAM образование по Програма на МОН и БАН „Образование с наука 2”
|
|
2020-2022
Scientix 4 - Building and managing Science Education Community in Europe by promoting Inquiry-Based Science Education and other initiatives at national level
|
|
2019-2020
Изследователски подход в STEAM образованието по Програма на МОН и БАН
„Образование с наука”
|
|
2018-2021
Национална научна програма ИКТвНОС
- Научна задача 2.1.1 Създаване на общодостъпни образователни ресурси
- Научна задача 2.1.2 Отворени онлайн образователни курсове за свободно ползване
- Научна задача 2.3.1 Добавена виртуална реалност в обучението
- Научна задача 2.3.2 Тримерни модели за онагледяването на учебно съдържание
- Научна задача 2.3.3 Разпространение на разработените иновативни приложения
|
|
2017 - 2018
Работа с учителите по внедряване и използване на изследователския подход
- договор с БАН по ПМС №347, т.5 в) от 08.12.2016 г., Дейност „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“ |
|
2017 - 2018
Пряка работа с ученици - особено с изявените и талантливите, но не само с тях - по внедряване и използване на изследователския подход
- договор с БАН по ПМС №347, т.5 в) от 08.12.2016 г., Дейност „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“ |
|
2017 - 2018
Разработване на среда, която да позволява образователният процес в изследователски стил да протича навсякъде и по всяко време - Виртуални и реални ресурси
- договор с БАН по ПМС №347, т.5 в) от 08.12.2016 г., Дейност „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“ |
|
2017 - 2018
Oборудване на „Училищна стая” в ИМИ за нуждите на образователни проекти на БАН
- договор с БАН по ПМС №347, т.5 в) от 08.12.2016 г., Дейност „Въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с младите таланти“ |
|
2016 - 2019
Scientix 3
|
|
2016 - 2019
STEM-PD-Net - European Network of STEM Professional Development Centres - Erasmus+
|
|
2013 - 2015
Scientix 2
|
|
2013 - 2015
KeyCoMath "Developing Key Competences by Mathematics Education"
Проектът KeyCoMath, с координатор от страна на ИМИ-БАН акад. Кендеров, е окачествен от Европейската комисия като "success story". |
|
2013 - 2016
Mascil - Mathematics and Science for Life - 2013 - 2016
|
|
2012 - 2014
KeyCoNet - Key Competence Network on School Education
|
|
2011 - 2013
DynaMat
|
|
2010 - 2013
Fibonacci - Disseminating Inquiry-Based Science and Mathematics Education in Europe
|
|
2008 - 2010
InnoMathEd - Innovations in Mathematics Education on European Level
|
|
TEMPUS - Joint European Project 2006:
Teacher Education -
Innovation of Studies in Mathematics and IT |
|
MITE: 2005
- 2016
Методика и информационни технологии в
образованието
|
|
2008
•
Math2Earth - Bringing Mathematics to Earth Comenius project -
Евгения Сендова |
|
2007
• TEMIT (Teacher
Education – Innovation of Studes in Mathematics and IT) a TEMPUS
project –
Борислав Лазаров като член на
Централния екип, Йордан Табов, Евгения Сендова
• Договор за сътрудничество ИМИ-Дарын, лятна школа –
Борислав Лазаров (и Бойко Банчев) като лектор по покана
|
|
2005
- 2007
• The Innovative teacher
(I*Teach) in the frames of the Leonardo daVinci program -
Евгения Сендова като експерт
• DALEST: Developing an Active Learning Environment for
Stereometry in the frames of MINERVA - Евгения Сендова като
координатор на българското участие
• Teacher Education - Innovation of Studies in Mathematics and
IT - Joint European Project – с Евгения Сендова
• ECP-2005-CULT-038042 DIGMAP - с Йордан Табов
|
|
2004
- 2008
• Knowledge Transfer for
Digitisation of Cultural and Scientific Heritage in Bulgaria –
с Йордан Табов
|
|
2004
- 2006
• IDWBL - Innovative
didactics for web-based learning - in the frames of MINERVA for
developing methods for web-based teaching -
Евгения Сендова като научен съветник
• E-learning – adapting educational software for the primary
schools in the Republic of Macedonia - Евгения Сендова като
експерт
|
|
2003
- 2006
• Research Science
Institute – an international summer program for high school students
–
Евгения Сендова като координатор на
процеса за as coordinator of the mentor-student matching
process MIT, USA
|
|
2002
- 2005
• WEBLABS – infrastructure
for virtual collaboration among researchers, teachers and students
in the context of math and science teaching, presented at the
international Plovdiv Fair in 2005 at the IT pavilion and visited by
hundreds of people (students of different ages, parents, teachers,
experts in IT) -
Evgenia Sendova as
scientific coordinator
|
|
Национални и регионални проекти:
• Иновационни
образователни технологии в обучението по математика -
НИ при ПУ. Дог.№ 07М05 с Тони
Чехларова
• Гражданските организации и повишаване на приноса им за
по-добро бъдеще на талантите в науката и техниката - на Фондация
„Еврика”, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма
„Административен капацитет”, съфинансиран от Европейския съюз чрез
Европейския социален фонд: организиране на фокус група в ИМИ-БАН,
анализ на резултатите Йорданка Горчева, аналитичен доклад за
най-добрите практики в международен контекст – Евгения Сендова
|