Доклади на Четиридесет и трета пролетна конференция на Съюза на математиците в България
Боровец, 2 - 6 април, 2014
Заглавна страница | 1 |
Програмен комитет, Организационен комитет и Редколегия | 2 |
Предговор | 3 |
ЮБИЛЕЙ | |
Иван К. Тонов. Професор Алипи Матеев − сто години от рождението му | 9 |
ПЛЕНАРЕН ДОКЛАД | |
Алексей Львович Семенов, Сергей Левонович Атанасян. О преподавании математики и информатики в российских школах в 21 веке | 15 |
ДОКЛАДИ ПО ПОКАНА | |
Angela Slavova. CNN modeling of tsunami waves | 23 |
Snezhana Gocheva-Ilieva. Application of generalized PathSeeker regularized regression | 34 |
Erich Neuwirth. What every mathematician and math teacher should know about PISA | 44 |
Patrick Yoo, Insu Park, Edward Joon-Hyuk Chang, Dahee Chung. An analysis of Korean students' results in PISA'2012 | 51 |
Борислав Лазаров. Деконтекстуализация | 67 |
ДИСКУСИИ | |
Евгений Хвилон, Сава Гроздев, Елена Върбанова, Деко Деков, Живко Желев, Веселин Ненков, Пламен Пенев. Дискусия "Математика с компютър (образователни традиции и дигитални технологии − ръка за ръка)" | 79 |
Катя Чалъкова, Ангел Голев. Дискусия "Свободен достъп до знание. Мобилните приложения в часовете по математика" | 83 |
Силвия Кънчева, Красен Стефанов, Коста Гъров. Дискусия "Проект за нови учебни програми за задължителна и профилирана подготовка по информационни технологии в училище" | 86 |
Асен Рахнев, Христо Крушков, Снежана Гочева-Илиева, Антон Илиев, Георги Шарков, Петър Статев, Красимир Стоянов. Дискусия "Актуализация на учебни планове и учебни програми по математика и информатика във висшето образование" | 88 |
Петър Кендеров, Мадлен Христова. Дискусия "Резултатите на българските ученици в изследването PISA 2012. Как стигнахме дотук и какво може да се направи?" | 90 |
ЕВРОПЕЙСКИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРОЕКТИ | |
Gregory Makrides, Sava Grozdev and partners. Learning mathematics through new communication factors. European Project Le-MATH: Learning mathematics through new communication factors, 526315-LLP-2012-CY-COMENIUS-CMP | 95 |
Петър Кендеров, Евгения Сендова, Тони Чехларова. Развиване на ключови компетентности чрез образованието по математика: Европейският проект KeyCoMath | 99 |
Албена Василева, Веселин Ненков. MITE. Методика и информационни технологии в образованието | 106 |
СЕКЦИЯ А: МАТЕМАТИЧЕСКИ СТРУКТУРИ | |
Andrey Andreev, Nikolay Kyurkchiev. Approximation of some impulse functions − implementation in programming environment MATHEMATICA | 111 |
Danail S. Brezov, Clementina D. Mladenova, Ivaïlo M. Mladenov. Covariant vector decomposition of three-dimensional rotations | 118 |
Mihail Konstantinov, Galina Pelova. Bulgarian 2013 parliamentary elections: comparison of three bi-proportional methods | 124 |
Vladimir Pulov, Mariana Hadzhilazova, Ivaïlo M. Mladenov. Cylindrical Helfrich surfaces | 132 |
Zdravko D. Slavov, Christina S. Evans. On the voting paradox of Luxembourg and decision power indices | 138 |
Dimcho K. Stankov. One sufficient condition for thinness of sequences | 145 |
Krasimir Yordzhev. On some numerical characteristics of a bipartite graph | 150 |
СЕКЦИЯ Б: МАТЕМАТИЧЕСКО МОДЕЛИРАНЕ И ИНФОРМАТИКА | |
Todor Cholakov, Dimitar Birov. A compound algorithm for clustering software | 157 |
Dobri Dankov, Peter Gospodinov, Vladimir Roussinov. Non-stationary gas flow between rotating cylinders when the active cylinder stops suddenly | 167 |
Pavel Iliev, Nina Pesheva, Stanimir Iliev. A dynamic study of the contact angle hysteresis on sinusoidally grooved surfaces | 174 |
Desislava Paneva-Marinova, Detelin Luchev, Zsolt László Márkus, Tibor Szkaliczki. Mobile access to specimens of Bulgarian iconography through QR code in a GPS-based information system | 180 |
Elena Paunova, Krasimira Stoilova. Comparative characteristics of serious games | 186 |
Jana Petkova, Krastena Nikolova, Doychin Boyadzhiev, Anna Aladjadjiyan, Ginka Antova. A mathematical statistical analysis of seed oils from melon and pumpkin by using color parameters | 192 |
СЕКЦИЯ В: ОБРАЗОВАНИЕ ПО МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА | |
Александр Блинков. Квалификационен курс за учители: "Расстояния на прямой и не только" и "Задачи, использующие непрерывность элементарных функций" | 201 |
Mariya Monova-Zheleva, Yanislav Zhelev. Application of audiovisual media and e-learning technologies in medical education in the context of the e-EduMed project | 204 |
Alexander Rusakov. On the self-learning activities of university students | 211 |
Tatiana Sergeeva. Word problems in the school mathematics course as a tool for developing students' social competence | 217 |
Maria Shabanova. Interactive dynamical visualization in the support of visual thinking | 221 |
Евелина Велева, Иван Георгиев. Обучението по Медицинска статистика за специалности Кинезитерапия и Ерготерапия в Русенския университет | 227 |
Сава Гроздев, Иванка Марашева-Делинова, Емил Делинов. Примери за работа с актуални данни в час по статистика | 234 |
Сава Гроздев, Веселин Ненков. Няколко свойства на Симсъновите прави, свързвани с Ойлерови криви | 240 |
Емил Делинов, Иванка Марашева-Делинова. Критерии за оценка на проект с практическо предназначение | 248 |
Румяна Н. Жекова. След 30 години профилирано обучение по програмиране в училищата | 255 |
Стефка Караколева, Евелина Велева. Практически курс по числени методи за инженерни специалности | 260 |
Емил Келеведжиев, Зорница Дженкова. Ритми в часовете по информатика | 266 |
Митко Кунчев, Фил Бъджел. Анализ на резултатите от учебния процес и управлението на училището | 273 |
Борислав Лазаров, Таня Петрова. Относно преноса на знания и умения | 280 |
Златка Матева. Приложение на системите MAPLE и MATLAB в обучението по темата "Уравнения на равнини и прави в пространството" | 286 |
Пламен Матеев. За образованието и реализацията на професионалните направления Математика и Информатика и компютърни науки | 292 |
Веселка Михова, Юлия Нинова. Решаване на някои специални уравнения | 302 |
Таня Тонова. Една идея относно технологиите на обучение | 310 |
Велизар Павлов. За обучението по специалност Финансова математика в Русенския университет | 315 |
Сюзан Феимова. Създаване на приложения за мобилни телефони и таблети с операционна система Андроид в часовете за извънкласна работа по информатика | 321 |
Красимир В. Харизанов, Наталия Хр. Павлова. Платформа за описание на план-конспекти − проблеми и решения | 333 |
СЪДЪРЖАНИЕ | 341 |