INIS Series, INIS Series, 2023, том 2
Заглавие:
Интегриране на дигиталните технологии в художествено-изобразителните дейности и фактори, влияещи на тяхното реализиране в 5-7 клас
Автор(и):
Свилен Недялков Стерев, Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий", България, sisko_art@abv.bg
Резюме:
В настоящата статия е разгледан подробно и в детайли проблемът за съвременното използване на дигиталните технологии в часовете по изобразително изкуство, тяхното интегриране в обучението на учениците от 5. – 7. клас, както и факторите, влияещи на тяхното реализиране. Представени са някои концептуални виждания и идеи за практическото постигане на творческите задачи.
Извършено е обследване на програмите на МОН, проследяващо последните промени, свързани с тематичното съдържание в учебниците по "Изобразително изкуство", като основните проблеми, върху които се акцентира, са следните: налице ли е развитие, това развитие с какви темпове се реализира и дали е адекватно на случващите се динамични процеси в областта на дигиталните технологии и на технологичния еволюционен скок, който прави човекът в последните десетилетия.
Друг важен елемент са учебниците, които представляват неразделна част от обучението в клас. Потърсени са отговори на въпроса до каква степен подготовката на учителите е адекватна да се справят с новото, а именно с дигиталните уроци по изобразително изкуство.
Извършено е обследване на програмите на МОН, проследяващо последните промени, свързани с тематичното съдържание в учебниците по "Изобразително изкуство", като основните проблеми, върху които се акцентира, са следните: налице ли е развитие, това развитие с какви темпове се реализира и дали е адекватно на случващите се динамични процеси в областта на дигиталните технологии и на технологичния еволюционен скок, който прави човекът в последните десетилетия.
Друг важен елемент са учебниците, които представляват неразделна част от обучението в клас. Потърсени са отговори на въпроса до каква степен подготовката на учителите е адекватна да се справят с новото, а именно с дигиталните уроци по изобразително изкуство.
Ключови думи:
творчески процес, мотивация, дигитални технологии, рисуване с компютър, дигитално изкуство,
Адрес на PDF файл:
http://www.math.bas.bg/vt/inis/series/book/2023.02/inis.2023.0201.pdf
Цитиране (APA style):
Sterev, S. (2023). Integration of Digital Technologies as a Foundation in the Artistic and Visual Arts and Factors that Influence their Realization in the 5th-7th Grade, INIS Series, 2023, volume 2, ISSN 2815-4231, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 12-25.
