INIS Series, INIS Series, 2023, том 2
Заглавие:
Съвременни методи в изследването на творческия процес в рекламата
Автор(и):
Петя В. Благоева, Национална художествена академия, България, petq.blagoeva@abv.bg
Резюме:
Креативността несъмнено е важна тема в психологията. Често цитираното обръщение на Пол Гилфорд като президент на Американската психологическа асоциация през 1950 г. е важен момент в изследването ѝ. Гилфорд подчертава ролята на творчеството в психологията и всички аспекти на човешкия живот и предрича напредък в изследването му през следващите години. Този момент съвпада и с развитието на много инструменти за психологическа оценка – тестове за измерване на креативност, като Тест на Торанс за креативно мислене, чието първо издание е през 1966 г., който е актуален и до днес с новите си издания. Променя се изцяло концепцията за креативността – от дар само за избрани до резултат от обичайни когнитивни процеси, с много различни проявления. Благодарение на тях аналогичното разсъждение и метафорично мислене се превръщат в ключови за креативността в перспективата на когнитивната психология. Провеждат се редица изследвания за ролята на метафоричния език в креативното мислене.
Ключови думи:
творчество, креативност, реклама, дизайн,
Адрес на PDF файл:
http://www.math.bas.bg/vt/inis/series/book/2023.02/inis.2023.0205.pdf
Цитиране (APA style):
Blagoeva, P. (2023). Modern Methods in Research and Stimulate the Creative Process in Advertising, INIS Series, 2023, volume 2, ISSN 2815-4231, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 67-81.
