STEMedu logo

STEMedu - Science, Technology, Engineering, (Art), Mathematics, Education

Научна поредица "Иновативно STEM образование", Том 6, 2024

Издател: Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
ISSN: 2683-1333

Изданието е въведено в Националния референтен списък на съвременни български научни издания с научно рецензиране на Националния център за информация и документация (НАЦИД) под номер (НРС ID): 3957

Поредицата се издава със съдействието на Институт по роботика "Свети Апостол и Евангелист Матей" при Българска академия на науките, България

Научни редактори
проф. д-р Галина Богданова
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
доц. д-р Малинка Иванова
Технически университет - София, България

Технически редактори
ас. Весела Георгиева
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
гл. ас. д-р Николай Ноев
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България

Дизайн на корица
гл. ас. д-р Калина Сотирова-Вълкова
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България


Страница 2 (PDF файл)       Съдържание (PDF файл)


Gopal Тadepalli
    Математически основи на използваемостта
Страници: 7-13


Nayden Shivarov, Ivanka Stancheva, Velimira Dimitrova
    STEM урок – Наука за розата
Страници: 14-25


Malinka Ivanova, Iskra Trifonova
    Анализ на съвременни платформи за еоценяване: функционални изисквания и технологични решения
Страници: 26-34


Juliana Dochkova-Todorova, Ivaylo Donchev
    STEM подход за изграждане на компетентности от теория на автоматите и езиците
Страници: 35-54


Boyan Bontchev
    Видео игри-лабиринти за STEM обучение
Страници: 55-63


Toni Chehlarova, Koya Chehlarova, Neda Chehlarova
    Снежинката в контекста на STEAM образованието или за преодоляването на една мисконцепция
Страници: 64-75


Neda Chehlarova, Natalia Gecheva, Koya Chehlarova
    Построяване на видове четириъгълници с шестокрак образователен робот
Страници: 76-84


Aleksandar Krastev, Maya Dimitrova, Negoslav Sabev
    Хуманоиден робот за обучение на учащи с увредено зрение
Страници: 85-94


Maria Pashinska-Gadzheva, Iliya Bouyukliev
    Относно алгоритми за пресмятане на радиус на покритие на линейни кодове
Страници: 95-98


Yordan Shterev
    Анализ на данни в киберсигурността
Страници: 99-107


Penio Lebamovski
    Генериране на ментален стрес чрез 3D игра
Страници: 108-114


Petar Minev
    Визуална симулация на модел на цифров хардуер
Страници: 115-119


Svilena Arabadzhieva
    Относно поведението на пътниците при избор на място в купеен пътнически вагон
Страници: 120-123


Miroslav Eftimov, Svilena Arabadzhieva, Stefan Iliev
    Възможности за използване на спасителни кучета в ГДПБЗН-МВР
Страници: 124-128


Nikolay Toshev, Hristo Kanevski
    Експериментално определяне на спирачното закъснение на лек автомобил при различни пътни условия
Страници: 129-139


Neven Boyanov
    STEMx - Екстремна мултидисциплинарност за програмиране, математика, физика и биология, вплетени в един земеделски образователен проект
Страници: 140-152


Mladen Valkov
    Дигитална дъска за писане в СТРУНИМА
Страници: 153-158


Petar Velkov
    Развитие на детската фантазия с помощта на триизмерно принтиране
Страници: 159-165


Stefan Stefanov
    Ролята и ефективността за повишаване качеството на обучение на учениците на STEM метод в Профилирана хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий” – гр. Велико Търново
Страници: 166-172


Borislava Kostova
    Използване на технология за 3D печат в образованието на ученици с разстройства от аутистичния спектър - оценка на добри практики
Страници: 173-181


Evgeniya Gospodinova, Penio Lebamovski
    Фрактални модели за симулиране на биомедицински сигнали
Страници: 182-188


Krasimir Cheshmedzhiev, Galya Georgieva-Tsaneva, Yoan-Aleksandar Tsanev
    Математически инструменти за симулиране на фотоплетизмографски сигнали
Страници: 189-194


Krasimir Cheshmedzhiev, Ekaterina Popovska
    Емулиране на ЕКГ, чрез използване на елементарни геометрични примитиви
Страници: 195-202


Ekaterina Popovska-Slavova, Galya Georgieva-Tsaneva
    Задълбочен преглед на архитектури на невронни мрежи за прогнозиране на времеви серии от данни за сърдечния ритъм
Страници: 203-224


Ekaterina Popovska, Galya Georgieva-Tsaneva
    Анализ и прогнозиране на променливостта на времевиte серии ot данни на сърдечната честота с помощта на ARIMA модел
Страници: 225-235


Miroslav Dechev
    Предизвикателства пред образованието при използване на AI
Страници: 236-242


Yavor Svilenov Iliev
    Аз-ефективност и нейното въздействие: Литературен обзор в контекста на учителската професия
Страници: 243-249


Maria Pashinska-Gadzheva, Iliya Bouyukliev
    Ефективност на NEON инструкции и тяхното използване в задачи от теория на кодирането
Страници: 250-254


Miroslav Bonchev Bonchev
    Архитектура на образователна информационна система
Страници: 255-280


Miroslav Bonchev Bonchev
    Образователни методологии в софтуерни системи
Страници: 281-309