Научна поредица "Иновативно STEM образование", Том 6, 2024
Издател: Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
ISSN: 2683-1333
Изданието е въведено в Националния референтен списък на съвременни български научни издания с научно рецензиране на Националния център за информация и документация (НАЦИД) под номер (НРС ID): 3957
Поредицата се издава със съдействието на Институт по роботика "Свети Апостол и Евангелист Матей" при Българска академия на науките, България
ISSN: 2683-1333
Изданието е въведено в Националния референтен списък на съвременни български научни издания с научно рецензиране на Националния център за информация и документация (НАЦИД) под номер (НРС ID): 3957
Поредицата се издава със съдействието на Институт по роботика "Свети Апостол и Евангелист Матей" при Българска академия на науките, България
Научни редактори
проф. д-р Галина Богданова
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
доц. д-р Малинка Иванова
Технически университет - София, България
Технически редактори
ас. Весела Георгиева
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
гл. ас. д-р Николай Ноев
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
Дизайн на корица
гл. ас. д-р Калина Сотирова-Вълкова
Институт по математика и информатика при Българска академия на науките, България
Страница 2 (PDF файл) Съдържание (PDF файл)
Nayden Shivarov, Ivanka Stancheva, Velimira Dimitrova
STEM урок – Наука за розата
STEM урок – Наука за розата
Страници: 14-25
Malinka Ivanova, Iskra Trifonova
Анализ на съвременни платформи за еоценяване: функционални изисквания и технологични решения
Анализ на съвременни платформи за еоценяване: функционални изисквания и технологични решения
Страници: 26-34
Juliana Dochkova-Todorova, Ivaylo Donchev
STEM подход за изграждане на компетентности от теория на автоматите и езиците
STEM подход за изграждане на компетентности от теория на автоматите и езиците
Страници: 35-54
Toni Chehlarova, Koya Chehlarova, Neda Chehlarova
Снежинката в контекста на STEAM образованието или за преодоляването на една мисконцепция
Снежинката в контекста на STEAM образованието или за преодоляването на една мисконцепция
Страници: 64-75
Neda Chehlarova, Natalia Gecheva, Koya Chehlarova
Построяване на видове четириъгълници с шестокрак образователен робот
Построяване на видове четириъгълници с шестокрак образователен робот
Страници: 76-84
Aleksandar Krastev, Maya Dimitrova, Negoslav Sabev
Хуманоиден робот за обучение на учащи с увредено зрение
Хуманоиден робот за обучение на учащи с увредено зрение
Страници: 85-94
Maria Pashinska-Gadzheva, Iliya Bouyukliev
Относно алгоритми за пресмятане на радиус на покритие на линейни кодове
Относно алгоритми за пресмятане на радиус на покритие на линейни кодове
Страници: 95-98
Svilena Arabadzhieva
Относно поведението на пътниците при избор на място в купеен пътнически вагон
Относно поведението на пътниците при избор на място в купеен пътнически вагон
Страници: 120-123
Miroslav Eftimov, Svilena Arabadzhieva, Stefan Iliev
Възможности за използване на спасителни кучета в ГДПБЗН-МВР
Възможности за използване на спасителни кучета в ГДПБЗН-МВР
Страници: 124-128
Nikolay Toshev, Hristo Kanevski
Експериментално определяне на спирачното закъснение на лек автомобил при различни пътни условия
Експериментално определяне на спирачното закъснение на лек автомобил при различни пътни условия
Страници: 129-139
Neven Boyanov
STEMx - Екстремна мултидисциплинарност за програмиране, математика, физика и биология, вплетени в един земеделски образователен проект
STEMx - Екстремна мултидисциплинарност за програмиране, математика, физика и биология, вплетени в един земеделски образователен проект
Страници: 140-152
Petar Velkov
Развитие на детската фантазия с помощта на триизмерно принтиране
Развитие на детската фантазия с помощта на триизмерно принтиране
Страници: 159-165
Stefan Stefanov
Ролята и ефективността за повишаване качеството на обучение на учениците на STEM метод в Профилирана хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий” – гр. Велико Търново
Ролята и ефективността за повишаване качеството на обучение на учениците на STEM метод в Профилирана хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий” – гр. Велико Търново
Страници: 166-172
Borislava Kostova
Използване на технология за 3D печат в образованието на ученици с разстройства от аутистичния спектър - оценка на добри практики
Използване на технология за 3D печат в образованието на ученици с разстройства от аутистичния спектър - оценка на добри практики
Страници: 173-181
Evgeniya Gospodinova, Penio Lebamovski
Фрактални модели за симулиране на биомедицински сигнали
Фрактални модели за симулиране на биомедицински сигнали
Страници: 182-188
Krasimir Cheshmedzhiev, Galya Georgieva-Tsaneva, Yoan-Aleksandar Tsanev
Математически инструменти за симулиране на фотоплетизмографски сигнали
Математически инструменти за симулиране на фотоплетизмографски сигнали
Страници: 189-194
Krasimir Cheshmedzhiev, Ekaterina Popovska
Емулиране на ЕКГ, чрез използване на елементарни геометрични примитиви
Емулиране на ЕКГ, чрез използване на елементарни геометрични примитиви
Страници: 195-202
Ekaterina Popovska-Slavova, Galya Georgieva-Tsaneva
Задълбочен преглед на архитектури на невронни мрежи за прогнозиране на времеви серии от данни за сърдечния ритъм
Задълбочен преглед на архитектури на невронни мрежи за прогнозиране на времеви серии от данни за сърдечния ритъм
Страници: 203-224
Ekaterina Popovska, Galya Georgieva-Tsaneva
Анализ и прогнозиране на променливостта на времевиte серии ot данни на сърдечната честота с помощта на ARIMA модел
Анализ и прогнозиране на променливостта на времевиte серии ot данни на сърдечната честота с помощта на ARIMA модел
Страници: 225-235
Miroslav Dechev
Предизвикателства пред образованието при използване на AI
Предизвикателства пред образованието при използване на AI
Страници: 236-242
Yavor Svilenov Iliev
Аз-ефективност и нейното въздействие: Литературен обзор в контекста на учителската професия
Аз-ефективност и нейното въздействие: Литературен обзор в контекста на учителската професия
Страници: 243-249
Maria Pashinska-Gadzheva, Iliya Bouyukliev
Ефективност на NEON инструкции и тяхното използване в задачи от теория на кодирането
Ефективност на NEON инструкции и тяхното използване в задачи от теория на кодирането
Страници: 250-254
Miroslav Bonchev Bonchev
Архитектура на образователна информационна система
Архитектура на образователна информационна система
Страници: 255-280

