Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Застраховка на велосипед

Застраховка на велосипед


Велосипедът ви може да стане обект на кражба, поради което е препоръчително да бъде застрахован. В това задание на учениците се възлага да разработят наръчник за застрахователна компания за пресмятане на "справедлива" застраховка на велосипед и "справедливо" обезщетение за откраднат велосипед.

Задачата включва избор, обосноваване и защитаване на решения и сравняване на различни решения.

Продължителност: два урока (90 минути).

Документи

Трудова сфера

Задачата е свързана със застраховането, но много професии се сблъскват с проблема за трансформиране на данни от реалния живот в математически модел и/или поемането на риск.

Може да поканите някой, който е в застрахователния бизнес, да разкаже за професията си или да коментира работите на учениците или да направи предложения – или и двете.

Аспекти

Контекст

Застраховане (на велосипеди).

Роля

Учениците работят като съветници на компания за застраховане на велосипеди.

Дейност

Работа в групи за създаване на застрахователен наръчник на компания за застраховане на велосипеди.

Продукт

Продуктът е писмен документ/наръчник за застрахователната компания, в който се описват и обосновават предложените изчисления.

Професия

Застраховане, поемане на риск, професии, в които данни от реалния живот се трансформират в математически модел.

Изследователски подход

Резюме

В това задание на учениците се възлага да разработят за застрахователна компания процедура за пресмятане на „справедлива“ застраховка на велосипед и „справедливо“ обезщетение за откраднат велосипед. Учениците трябва да разгледат различни променливи, като:

  • Вероятност велосипедът да бъде откраднат (в районa, в който живеят);
  • Стойността на различни велосипеди;
  • Възраст на велосипедите и как тя влияе на стойността им.

Продуктът е писмен документ/наръчник за застрахователната компания, в който се описват и обосновават предложените изчисления. Според възрастта на учениците, той може да съдържа (или не) таблици, графики, диаграми, формули и др.

Задачата включва избиране, обосноваване и защитаване на решения и сравняване на различни решения.


Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации
- Планиране на изследванията
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати


Предмет

- Математика ✓
- Биология
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии

Целева група

- Основно образование
- Средно образование ✓
- Професионално образование

Възраст: 12-15

Партньор по проекта: Норвегия


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси