Проектирането на сграда е комплексна задача с много изисквания. Архитектите трябва да мислят за конструкцията, инсталациите (електричество, вода, отопление…), разпределението на пространството (стълбище, коридори, стаи, антре…), ориентацията на сградата и т.н. Често решенията, взети на по-ранен етап, се отразяват върху възможностите в следващите етапи. В това задание учениците ще работят като архитекти в проектирането на сграда. Конструкцията на зданието и разпределението на носещите колони е вече решено и не може да бъде променено. С оглед построяването на подземен паркинг, учениците ще търсят добро разположение на паркоместата и входната рампа.
Продължителност: два урока.
Заданието е разработено от архитект въз основа на професионалната й практика. Ограниченията са наложени от съществуващите законови нормативи. Заданието отразява начина, по който професионалистите от различни области прилагат математика за решаването на зле формулирани проблеми, където не се и очаква единствено решение. Оценката и подобряването на възможните решения е част от процеса на разрешаване на проблемите и професионалистите използват разнообразни математически похвати, докато постигнат приемливо решение.
Професията "архитект" става достояние на широката публика. Предварителното започнанство с нея допринася за решаване на проблеми от областта на пространствения дизайн.
Учениците влизат в ролята на архитекти и трябва да изготвят доклад като такива.
Заданието е опростено до средно ниво на трудност.
Архитект
- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване ✓
- Представяне на резултати ✓
- Математика ✓
- Биология
- Физика
- Химия
- Инженерни технологии
- Основно образование
- Средно образование ✓
- Професионално образование
Възраст: 12-16
Партньор по проекта: