Дори леката или умерена загуба на слуха може да има значителни социални последствия за индивидите, следователно е важен здравен проблем. Уврежданията на слуха могат да бъдат причинени от проблеми в различни части на ухото. Аудиолозите извършват серия от тестове, за да диагностицират източника и степента на загуба на слуха. В този урок (уроци) учениците ще:
Продължителност: два урока (90 минути).
Първоначалният проблем е свързан с работата на аудиолога. По-късно учениците влизат в тази роля, за да интерпретират образци от аудиограми.
Работата на аудиолог.
Дизайнер и след това аудиолог.
Аудиолог.
Задачата може да се адаптира за ученици с предварителни знания за звука или да се използва за запознаване с темата. Следователно с малко помощ от страна на учителя относно дизайна е приложим и при по-малки ученици.
Не е необходимо приспособяване за използването на актуалната задача освен ако учителите не пожелаят да проверят дали сумарните данни за загуба на слуха са подобни на тези за страната им (виж Контекст в Ръководството за учителя и стр. 3 на презентацията на Power Point). Всяка последвала дискусия за кариера в аудиологията може да се нуждае от адаптация в национален контекст. Ще отбележим, че видеоматериалите са на английски.
На учениците се задава проблем, който допуска няколко възможни решения и те работят заедно в екип върху дизайна на своята група при минимална намеса от страна на учителя.
- Изследване на ситуации
- Планиране на изследванията
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати
- Математика
- Биология ✓
- Физика ✓
- Химия
- Инженерни технологии ✓
- Основно образование
- Средно образование ✓
- Професионално образование
Възраст: 12-14, но може да се адаптира за други възрастови групи (вж. Възможности за приспособяване)