Discover the world of mathematics and science
Mascil Logo
mathematics and science for life
Задача на месец ноември

Проектирайте и постройте своя собствена прахосмукачка, сешоар или кола-играчка


Задача на месец ноември 2015 г.

В това задание участниците се приканват да решат проблем чрез развиване и подобряване на технология. Те трябва да проектират и построят своя собствена прахосмукачка, сешоар или кола-играчка. В ролята на инженери, учениците генерират креативни решения на проблема. Във фокуса на заданието са практиките и идеите, свързани с точните науки (на английски - STEM от Science, Technology, Engineering и Mathematics). Чрез практическите връзки с реалния свят учениците имат възможност да се убедят, че точните науки са част от тяхното ежедневие. Важен аспект на заданието е разглеждането на силните и слабите му страни от гледна точка на равновесието между половете в дейностите, свързани с точните науки. Тази информираност предпазва учителите от възможни предпочитания при разпределяне на задачите между момчетата и момичетата.

Продължителност: Изследване, планиране и дизайн (30 минути), построяване на избрания предмет (60 минути), представяне на дизайна/крайния продукт пред съучениците (30 минути).

Документи

Трудова сфера

Контекст

Задачата е пряко свързана с професионалната сфера. Учениците изследват устройството на широко разпространени продукти като прахосмукачка или сешоар и подхождайки креативно към предизвикателствата, влизат в ролята на инженери.

Роля

Учениците работят по групи като дизайнери и инженери, за да създадат продукта.

Дейности

Учениците не само проектират, но и построяват своя собствена прахосмукачка, сешоар или кола-играчка. Дадена им е възможност да изберат един от трите продукта, представляващ интерес за тях.

Продукт

Реалните продукти са прахосмукачка, сешоар или кола-играчка.

Професия

Електроинженер, дизайнер

Аспекти на изследователския подход

- Изследване на ситуации ✓
- Планиране на изследванията ✓
- Систематично експериментиране
- Интерпретиране и оценяване
- Представяне на резултати ✓

Предмет

- Математика ✓
- Биология
- Физика ✓
- Химия
- Инженерни технологии ✓

Целева група

- Основно образование
- Прогимназиално образование ✓
- Гимназиално образование

Възраст: 11-15

Партньор по проекта: Турция Турция


Сайт
Оригинален сайт mascil

Сайт
ИНСТРУМЕНТАРИУМ за професионално развитие на учители


Бюлетин на mascil

Ресурси
Нови ресурси