| Начална страница | 1 |
| Програмен комитет, Организационен комитет и Редакционна колегия | 2 |
| Program Committee, Organizing Committee, and Editorial Board | 3 |
| Предговор | 5 |
| ДОКЛАДИ ПО ПОКАНА / INVITED TALKS | |
| Mikhail I. Krastanov, Nadezhda K. Ribarska. Lagrange multipliers in dynamic optimization | 9 |
| Petia Koprinkova-Hristova. Brain-inspired models and their applications | 18 |
| Кирил Банков. Мястото на математическото образование в световната наука | 25 |
| СЕКЦИЯ А: МАТЕМАТИЧЕСКИ СТРУКТУРИ | |
| SECTION A: MATHEMATICAL STRUCTURES | |
| Cvetelina Dinkova, Radostina Encheva, Aynur Ali. One parametric representation of the generalized focal curve of a non-helical spherical curve | 39 |
| Teodora Zapryanova, Diko Souroujon. On a problem from the book "Approximation of functions" by G. G. Lorentz | 46 |
| Pavlina K. Jordanova. Probabilities for asymmetric p-outside values | 51 |
| СЕКЦИЯ Б: МАТЕМАТИЧЕСКО МОДЕЛИРАНЕ И ИНФОРМАТИКА | |
| SECTION B: MATHEMATICAL MODELING AND INFORMATICS | |
| Elitsa Atanasova. Ways to introduce optimization algorithms and mathematical modeling in the school mathematics course | 63 |
| Vitali Atias, Angel Georgiev, Vladimir Valkanov. Revolutionizing Peer-to-Peer Energy Trading with Blockchain Technology | 69 |
| Todor Branzov, Tsvetelin Zaevski. Functional model of PROs data collection system | 78 |
| Lilyana Rusenova, Elena Somova. Cloud-based corporate training model based on BPMN business process diagrams | 84 |
| Valentin Chochev, Svilena Arabadzhieva. Numerical study of the hazardous factors of a fire in a passenger railway car | 91 |
| СЕКЦИЯ В: ОБРАЗОВАНИЕ ПО МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА | |
| SECTION C: EDUCATION IN MATHEMATICS AND INFORMATICS | |
| Даниел Денев. Обучение по код на Хеминг с помощта на дидактични инструменти − методологичнии исторически аспекти | 103 |
| Ивайло Димитров, Мехмед Коджа. Метод за решаване на екстремални задачи в планиметрията | 109 |
| Dilyana Dimitrova. Evaluating the effectiveness of practical exercises in cryptography and authentication courses of cybersecurity education | 118 |
| Слави Кадиев. Обзор и анализ на литературни източници относно механични методи за създаване на задачи | 125 |
| Драгомир Марчев, Албена Иванова-Неделчева, Наталия Павлова. Възможности на астрономическата обсерватория към астрономическия център на Шуменския университет за STEAM-обучение | 143 |
| Севинч Мустан. Приложение на проектно-базирано обучение с игровизация чрез използване на STEM карти | 150 |
| Юлия Нинова. Приложение на композиция на хомотетии и на хомотетия (теореми на Бутен) | 158 |
| Люба Петрова, Наталия Павлова. Формиране на метакогнитивни компетентности чрез създаване на игри | 167 |
| Ирена Първанова, Венцислав Радулов. Сфера, описана около и вписана в многосте | 173 |
| Пенка Рангелова, Марта Теофилова, Даниела Георгиева. Конични сечения в задачи за геометрични места на точки в профилираната подготовка по математика | 180 |
| Тони Чехларова, Георги Гачев. Компютърни модели за изследване на пирамиди с равни ръбове, вписани в сфера | 192 |
| IN MEMORIAM | |
| Петър Кендеров, Евгения Сендова. Райчо Лазаров − математик, вдъхновител на следващи поколения математици, Човек (1943 − 2024) | 201 |
| Азнив Каспарян, Константин Табаков. Керопе Чакърян (1944 − 2012) | 213 |
| ЮБИЛЕЕН ДОКЛАДИ / ANNIVERSARY | |
| Константин Делчев. Жени Сендова − математическа сюита с продължение | 225 |