Автор: Васил Везенков от 7.клас
Поздравления от петокласниците на Елисавета Стефанова. Вградената в сърцето картинка е на София Сергиева от 5б клас на 73 СОУ "Владислав Граматик", наградена от конкурса за компютърна рисунка Хасково - 2016.
Поздрав от децата от клуб "Нестандартна математика" при ЦНКИ, Стара Загора
Ние, децата от клуб "Нестандартна математика" при ЦНКИ, Стара Загора, ви поздравяваме за празника на народната просвета!
Нашият ръководител г-жа Нели Христозова ни показва защо трябва да учим математика и къде в обикновения живот ни трябват нашите знания. В момента изработваме брошки от геометрични фигури от алуминиево фолио. Много е интересно!
Желаем на всички вас, работещите по проекта МАСКИЛ, много нови творчески успехи!
На 22.04.2015 г., сряда, от 10:00 до 11:00 ч. (българско време) норвежкият екип на проекта ще организира виртуална среща за обсъждане на задачата на месец януари "Броене на хора".
От норвежка страна ще участва един учител с 6 ученици на възраст 11-12 години, които очакват срещата с нетърпение. Освен това ще участва един гръцки учител със своите ученици. Норвежките организатори отправят покана към други учители, които вече са изпробвали задачата, да се присъединят към срещата. В момента се обсъждат участията и на други държави.
Срещата ще протече по следния план: един (или повече) класове от едно училище във всяка страна работи по задачата "Броене на хора" (задача на месец януари) преди виртуалната среща.
След това един (или двама) учители, заедно с малка група ученици (до 5-6) участват в мини-конференцията. Възможно е да участват и повече ученици, но те ще бъдат "публика". Мини-конференцията ще протече под формата на видео среща, която ще бъде организирана от норвежкия екип. Срещата ще продължи около 1 час по следния план:
1. Всяка група представя своето решение и начин на работа (5-10 минути на училище);
2. Групите си задават (предварително подготвени) въпроси (до 15 минути общо);
3. Групите обсъждат връзката между тази задача и "нормалния" начин на работа в училие (до 15 минути общо).
Ако имате желание да участвате, пишете на albena@math.bas.bg най-късно до 20.04.2015 г., понеделник, 12:00 ч.
A report by Evgenia Sendova on the visit of the Bulgarian mascil team to the Woodworking Professional School “Sava Mladenov” in Teteven.
Интервю на акад. Петър Кендеров в сп. "Тема", бр. 18 (647), година ХІІ Бюлетина на mascil.
Излезе новият брой на Бюлетина на mascil, който съдържа информация за работата на нашия екип.
Проект № 320693
Акроним: Mascil
Начална дата: 01/01/2013
Продължителност: 48 месеца
Координатор: проф. д-р Катя Маас, Университет по образование - Фрайбург
International report on implementation strategies
Проектът MaSciL през погледа на журналиста от в-к "Учителско дело" Светла Струмина и нейно интервю с акад. Петър Кендеров - в-к "Учителско дело", бр. 2/20.01.2014
Резултатите за постиженията на учениците по математика от изследването PISA (Програма за международно оценяване на учениците) не са изненадващи. Те още веднъж показват, че обучението, чиито резултати се оценяват със стандартизирани тестове, не води до разбиране какво е необходимо за подобряване на училищното образование. Затова общо седемнадесет университети и институти, които от началото на тази година си партнират по европейския проект MASCIL (Mathematics And SCIеnce for Life)...Още ...
Проектът mascil (mathematics and science for life), в който участват 18 партньори от 13 държави, се финансира от Европейската комисия. Целта на партньорите е да насърчават широко използване на изследователския подход в образованието по математика и природни науки в основните и средните училища, достигайки пряко до повече от 65 000 учители, а непряко - до 800 000 учители Още ...
от Vincent Jonker
Изследователският подход е образователен метод, разработен по време на движението за обучение чрез открития през 60-те години.
Той се появява в отговор на възприеманите като неуспешни по-традиционни форми на обучение, при които учениците трябва просто да запомнят фактологически учебния материал.
Изследователският подход е форма на активно учене, при която напредъкът се оценява по това доколко ученикът развива експерименталните и аналитичните си умения, а не по това колко знания притежава. Още ...
mascil е изследователски проект, осигуряващ един посреднически модел за широко разпространение и внедряване на изследователския подход в образованието. Въпросът, на който трябва да отговори изследването, е: как работят различните стратегии за разпространение в различните контексти? Още ...