The Website as a Virtual Host of the Museum: a Comparative Study. Three National Museums Meet Digital Audiences
Vera Boneva
стр. 24 - 37
 
Заглавие: The Website as a Virtual Host of the Museum: a Comparative Study. Three National Museums Meet Digital Audiences
Автори: Vera Boneva

Абстракт: Статията се фокусира върху анализ на уебсайтовете на три известни национални музея в Румъния, България и Сърбия. Тези уебсайтове се изследват в по-широкия контекст на дейността на културните институции, тъй като имат важно значение в културната инфраструктура на съответните съседни балкански страни. Ползва се сравнителна таблица за установяване на критерии за оценка на цифровите платформи, с особен акцент върху съдържанието.
Статията подробно характеризира разделите, посветени на основните и временните изложби, които играят решаваща роля за улесняване на дигиталното ангажиране както със съществуваща, така и с потенциална публика. Разгледани са и избраните подходи за представяне на музейни екипи и колекции. В допълнение, пропуските и несъответствията се идентифицират чрез сравняване на тези уебсайтове с други в музейната област. Оценяването на видео материалите и дигиталните обиколки на изложбите се придържа към високите стандарти, поставени от съвременните дигитални технологии в културния сектор.
Логично статията завършва с формулиране на три препоръки, насочени към подобряване на уебсайтовете на националните исторически музеи в България, Румъния и Сърбия. Тези препоръки имат за цел да отстранят идентифицираните недостатъци и да подобрят цялостното цифрово изживяване, предоставяно от тези институции.

Ключови думи: Уебсайт; Национален исторически музей; Дигитално наследство; България, Сърбия, Румъния.

Получена: 06-08-2023     Приета: 29-08-2023     Публикувана: 08-12-2023

Цитиране: Boneva, V. (2023). The Website as a Virtual Host of the Museum: a Comparative Study. Three National Museums Meet Digital Audiences. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(2), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 24–37. DOI: https://doi.org/10.55630/KINJ.2023.090202