Създаване на училищна STEM стратегия със STEM School Label, проектът Scientix и "Класната стая на бъдещето"
Мария Браухле
стр. 154 - 167
 
Заглавие: Създаване на училищна STEM стратегия със STEM School Label, проектът Scientix и "Класната стая на бъдещето"
Автори: Мария Браухле

Абстракт: Развитието на технологиите се нуждае от добре обучени STEM специалисти. Преходът към качествено STEM образование изисква сътрудничество между STEM учители, изследователи в областта на образованието, политици и други заинтересовани страни в образованието. Създаването на общности за STEM образование и подкрепата на STEM учителите в Европа са сред основните цели на проекта Scientix. От 2021 г. Scientix поддържа дейностите по проекта STEM School Label. Платформата STEM School Label подкрепя училищата в разработването на успешни STEM стратегии. Future Classroom Lab е напълно оборудвана, преконфигурируема среда за преподаване и учене, разположена в Брюксел. Много европейски учители след посещението си във Future Classroom Lab са били вдъхновени да обновят своите класни стаи и да променят подходите си на преподаване. Статията представя двете платформи Scientix и STEM School Label, основните идеи на Future Classroom Lab, както и част от българския принос в развитието на STEAM образованието.

Ключови думи: Scientix, STEM, STEAM, STEM образование, STEM училище, STEM School Label, стратегия за STEM училище, Future Clasroom Lab.

Получена: 01-06-2023     Приета: 20-06-2023     Публикувана: 30-06-2023

Цитиране: Brauchle, M. (2023). Creating a STEM School Strategy with STEM Scholl Label, the Scientix Project and the Future Classroom Lab. Cultural and Historical Heritage: Preservation, Presentation, Digitalization (KIN Journal), 9(1), ISSN 2367-8038, Institute of Mathematics and Informatics – Bulgarian Academy of Sciences, 154–167. DOI: https://doi.org/10.55630/KINJ.2023.090112